STUDENCIE! NAUCZYCIELU! Tu znajdziesz to, czego szukasz!
czwartek, 27 maja 2010
Scenariusz zajęć PALUSZKOWY MOTYLEK CZ. I

Scenariusz zajęć plastycznych „ Paluszkowy motylek”

 

Temat: „ Paluszkowy motylek”

Czas realizacji: 30 minut

 

Cele ogólne:

o       rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych

zdolności twórczych,

o       pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się

uzyskanym efektem.

  • zapoznanie z techniką malowania opuszkami palców;
  • rozwijanie wyobraźni,
  • usprawnianie manualne,
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Cele  szczegółowe:

Uczeń :

  • wykonuje pracę plastyczną wskazaną metodą i instrukcjami podanymi przez nauczyciela;
  • współpracuje w grupie;
  • zna zasady pracy techniką malowania opuszkami palców;
  • wykazuje inwencję twórczą przy wykonywaniu pracy;
  • chętnie pracuje wykorzystując dostępne środki dydaktyczne;
  • odpowiednio dobiera barwy,
  • dokonuje autokorekty,
  • doprowadza pracę do końca,
  • wypowiada się na temat swojej pracy;

 

Metody:

o       realizacji zadań wytwórczych,

o       instrukcja,

o       pokaz,

o       praca techniką malowania opuszkami palców,

Formy: zbiorowa

 

Środki dydaktyczne: stare gazety, kartki z bloku technicznego, szablony motyli, czarne flamastry, ołówki, miseczki lub inne pojemniki, farby plakatowe, kubeczki z wodą, chusteczki higieniczne,

Scenariusz zajęć PALUSZKOWY MOTYLEK CZ. II

Czynności nauczyciela

Czynności dzieci

Uwagi

 

Nauczyciel wita się z uczniami.

 

Nauczyciel opowiada:

Dziś tematem zajęć plastycznych będzie „Paluszkowy motylek”.

Ponieważ zbliża się wiosna przywitamy ją kolorowymi motylami.

 

Musimy sobie do tego przygotować stanowiska pracy.

Stoliki pokryte gazetami w celu ochrony przed zabrudzeniem, kubek z wodą, farby plakatowe, miski do farby, szablon motyla, czarne flamastry, ołówki, chusteczki higieniczne w razie mocniejszego zabrudzenia.

 

Będziemy je wykonywali w ciekawy sposób, ponieważ będziemy używali do tego farb plakatowych i naszych dziesięciu palców.

Potrzebna nam będzie kartka z bloku technicznego.

Odrysowujemy na niej ołówkiem, na środku szablon motyla.

Dorysujemy odrysowanemu na kartce motylowi czółki – czarnym flamastrem.

Następnie nabieramy farbę na palec i kolorujemy w dowolny kolor motyla. Na jednym palcu może być tylko jeden kolor.

Sami wymyślicie jakie kolory ma mieć Wasz wiosenny motyl.

 

Do dzieła!

Nauczyciel nadzoruje pracę dzieci i w razie potrzeby pomaga uczniom.

 

Nauczyciel prosi o posprzątanie miejsc pracy dzieci i ułożenie prac na dywanie w wyznaczonym miejscu.

 

 

Nauczyciel podsumowuje zajęcia oraz wraz z dziećmi wypowiada się na temat prac oraz organizuje wystawkę dla rodziców.

 

Zakończenie zajęć przez nauczyciela.

 

Dzieci witają się z  nauczycielem.

 

Uczniowie uważnie słuchają  nauczyciela.

 

 

 

 

 

Dzieci wraz z nauczycielem  przygotowują swoje  stanowiska do pracy.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie obserwują pokaz  nauczyciela i wykonują jego  instrukcje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci wykonują według  własnej inwencji twórczej  swoje prace.

 

 

Dzieci sprzątają wszystko z  ławeczek, odkładają gotowe  prace na dywan i zasiadają  wraz z nauczycielem przed  pracami na dywanie.

 

Dzieci wypowiadają się na  temat swoich prac oraz prac  kolegów i koleżanek.

 

 

Pożegnanie się dzieci z  nauczycielem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 – szablon motyla

 

Załącznik nr 2 – kartka z bloku technicznego z odrysowanym motylem z czółkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakończenie prac i podsumowanie zajęć.

 

 

 

 

Załącznik nr 3 – wykonane, gotowe prace „Paluszkowy motylek”

 

 

 

 

 

| < Lipiec 2014 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31